fredag 22. juni 2012

Endelig..

har jeg fått meg hardangerbunad.


Fikk noen ekstra penger på konto som gjorde at jeg kunne handle det jeg hadde bruk for, så da var jeg innom på finn.no og fant en billig stakk og skjorte. Og da var det å sette sammen det jeg hadde fra før og handle inn noe nytt, som et belte med støler, øredobber, halssølje og mansjettknapper. 

 Belte har jeg selv satt sammen, pirk, 
men ikke for vanskelig.
                                     
Bringeklut, forkle og sølv har jeg overtatt etter min mamma.

Hadde hardangerbunad for noen år siden, men det er utrulig hva som krømpe i skapet... var ikke mulig å sy den mer ut, så da var det bare å begynne å leite...
Ja, en skal også ha penger til å handle slikt, det koster!!!
Da jeg hadde det meste, syns jeg at jeg også måtte ha en veske til bunaden, måtte da sy meg en raskt, da konfirmasjoner og 17 mai var rett rundt hjørnet. 

Da var det å finne fram perler etter min bestemor og sette igang.

Er kommet igang med mønsteret, men da det ikke er nok perler, må mønstret endres.


Ser jo at arbeidet ikke er perfekt, men veska kan godt brukes til jeg får meg veske sydd av en ekspert.





2 kommentarer:

  1. Hardangerbunaden er flott! En av de flotteste bunadene i Norge, det synest hvertfall jeg :) Ønsker deg en fortsatt flott St. Hans kveld!

    SvarSlett
  2. E litt( les: helt) enig med dæ SOlfrid:))

    SvarSlett